دریافت کد صفحه ورودی این وبلاگ
تبلیغات
درباره ما
تصویر روز
امکانات دیگر
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
خبرنامه وب سایت:
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 121914
تعداد مطالب : 336
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1
>
تقویم
آخرین مطالب
» یکی از داغترین دغدغه های مدیران سایتها و وبلاگها در بخش سئو بحث بک لینک (Backlink) است
» پخش شبکه های کشور.استانی.خارجی.ماهواره ای ایران و جهان
» دانلود نرم افزار رسانه (تلویزیون) اینترنتی IPTV
» امروز یکم خرداد93می باشد ولی حقوق بازنشستگان واریز نشده است
» تبدیل موبایل به ریموت کنترل دزدگیر خودرو شما
» CVT چیست و چگونه کار می کند؟
» طرز تهیه انواع آبگوشت +غذای ایران
» کرایسلر 300S مدل 2014
» چکیده+نمایى زیبا از زندگانى امام محمد باقر علیه السلام
» 40+چهل حديث نوراني از باقرالعلم+امام محمد باقر (ع)
» رونمایی از مزدا 6 +2014
» استفاده از یک صفحه جداگانه به عنوان Home Page در وردپرس
» برچسب های کلیدی در اینترنت
» برچسب های کلیدی در اینترنت
» روز مادر در ایران و جهان
» جدول قیمت خودرو در ایران
» چگونه در مقابل یک متجاوز به رایانه از خود دفاع کنیم ؟
» چگونه از هک ها استفاده کنیم؟
» کدهای محاسبه و سنجش عشق در وبلاگ ، جدید
موضوعات
سازمان ملل متحد
سیاسی اسلام
سیاسی ایران
سیاسی آمریکا
مجله خودرو
خودرو ایرانی
خودرو آسیایی
خودرو اروپایی
خودرو آمریکایی
دانستنیهای خودرو
تعمیرگاه
آبی.خاکی.هوایی
مجله اقتصادی
اقتصادی جهان
اقتصادی ایران
فرهنگی.علمی
شعر
متون ادبی
هنرهای تجسمی
دانستنیها
پزشکی
گیاهان دارویی
آموزش.سرگرمی
ترسناک و عجیب
آشپزی.خانه داری
S M S
هم نشینی
بازی
ایران گردی
فناوری.IT
نرم افزار
دیجیتال
وردپرس
اسکریپت
موبایل
کامپیوتر
سخت افزار
کدهای کاربردی
اینترنت
قالب وبلاگ
دین.زندگی
مولایم علی(ع)
12 امام
احادیث.احکام
نماز.نیایش
زندگی اسلامی
چندرسانه ای
عکس
موزیک
رباط کزیم
یادستان
اخبار رباط کریم
فروشگاه لوازم یدکی. میلادنور
روایت فتح
قالب.سایت
دیکشنری آنلاین
معرفی سایت به دوستان
نام شما : |
ایمیل شما : |
نام دوست شما: |
ایمیل دوست شما: |
شبکه یک شبکه دو شبکه سه شبکه چهار شبکه پایتخت شبکه خبر شبکه آموزش شبکه قرآن شبکه جام جم 1 شبکه شما شبکه بازار شبکه مستند شبکه سلامت شبکه پویا شبکه ورزش شبکه IFILM شبکه تماشا شبکه نمایش شبکه نسیم
ضرورت شفافسازی افزایش نرخ خودرو
نماینده مردم لنجان در مجلس در خصوص مصاحبه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه خودرو کاهش نخواهد یافت و گران می شود، بیان داشت: متاسفانه مصاحبه وزیر صنعت، مصاحبه درستی نبود چرا که افزایش نرخ خودرو باید به صورت کارشناسی و نه با دستور یک مقام مسئول در کشور تعیین شود.
مجید منصوری بیدکانی نیز با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز صنعت خودرو سازی کشور با شرایط تحریم مواجه است، اظهار داشت: در حال حاضر فشار اقتصادی خودروسازان افزایش یافته اما افزایش نرخ خودروها هنوز شفاف سازی نشده است.
وی افزود: در خصوص افزایش قیمت نرخ خودرو شورای رقابت و انجمن حمایت از مصرف کننده باید نظر مثبتی داشته باشد.
وی تصریح کرد: نرخ خودرو نباید بدون منطق افزایش یابد چرا که جهش قیمت خودرو طی ۶ ماه دوم سال گذشته بدون منطق صورت گرفت.
منصوری بیدکانی با تاکید بر اینکه جهش نرخ خودرو در سال گذشته غیر منطقی بود، افزود: متاسفانه با وجود فشار مجلس قیمت ها کاهش نیافت.
سود فروش مگان معادل ۱۰ دستگاه پراید
عضو هیات مدیره کانون مدیران ماشین ساز و صنایع فلزی استان اصفهان نیز در خصوص صحبت های وزیر صنعت مبنی بر اینکه خودرو ارزان نمی شود، گفت: صحبت های نعمت زاده وزیر صنعت مبنی بر افزایش نرخ خودرو بسیار واقع بینانه است.
جلیل اوحدی اظهار داشت: پیش از این بنده بارها عنوان کردم که نرخ خودرو کاهش نخواهد یافت چرا که قیمت خودرو دستوری رقم نخواهد خورد و نرخ را کف بازار تعیین می کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور به مرحله ای رسیده که تولید به گونه ای عقیم شده است، تاکید کرد: به اعتقاد بنده اگر دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند خودروساز خودش را با واقعیت جامعه ولو ضرر یا سود، تطبیق خواهد داد.
وی با طرح مثالی، بیان داشت: شرکت سایپا به عنوان تولیدکننده پراید و مگان، قیمت پراید را برای خرید مردم عادی کاهش می دهد اما نرخ مگان را به میزانی که افراد متمول توانایی دارند افزایش داده است.
عضو هیات مدیره کانون مدیران ماشین ساز و صنایع فلزی استان اصفهان تصریح کرد: سود فروش یک دستگاه مگان در شرکت سایپا، معادل فروش ۱۰ دستگاه پراید است.
وی با تاکید بر اینکه نرخ واقعی خودرو زمانی تعیین خواهد شد که تحریم ها برداشته شود، یادآور شد: تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود قطعات خودرو برای تحویل به مشتریان وجود نخواهد داشت و نمی توان خودرویی را که تولید ندارد را قیمت گذاری کرد.
وی با بیان اینکه تا زمانی که خودروساز، خودرویی به مردم تحویل ندهد نرخ گذاری بی معنا خواهد بود، تصریح کرد: زمانی که تحریم ها برداشته شود خودروساز قیمت گذاری جدید اعمال خواهد کرد اما هیچ کدام از نرخ ها کاهشی نخواهد بود.
افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان امسال
اوحدی با اشاره به اینکه افزایش قیمتی که وزیر صنعت صحبت از آن کرد اکنون برای ۴ ماه پایانی سال خواهد بود، افزود: به احتمال فراوان افزایش نرخ خودرو در نیمه دوم امسال بیشتر از ۱۰ درصد نخواهد بود.
وی با بیان اینکه از اکنون نمی توان پیش بینی افزایش نرخ خودور را برای سال ۹۳ کرد، افزود: بعد از مشخص شدن افزایش دستمزد کارگران و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به طور قطع نرخ خودرو در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی تاکید کرد: افزایش جرئی نرخ خودرو در ۴ ماه آینده برای ۲۵ هزار دستگاه است و پیش بینی افزایش قیمت در سال آینده به طور قطع برای ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود.
عضو هیات مدیره کانون مدیران ماشین ساز و صنایع فلزی استان اصفهان یادآور شد: شاید افزایش حقوق کارگران در سال ۹۳، به تنهایی سبب افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون بازار خودرو از گفته های وزیر صنعت،معدن و تحت تاثیر قرار نگرفته و اکنون بازار در آرامش است، تاکید کرد: هر نوع افزایش و تغییر در قیمت انواع خودرو تولید داخل هفته آینده مشخص و اعلام می شود.
مرتضی گل افشان به عدم افزایش قیمت خودرو طی هفته جاری اشاره کرد و بیان داشت: اگر اتفاقی در خصوص رشد قیمت خودرو در بازار به وجود بیاید هفته آینده مشخص میشود.
پرشین خودرو: صنعت خودرو طی یکسال گذشته فراز و نشیب های بسیاری به خود دید؛ از ۶ ماهه پایانی سال گذشته که قیمت در بازار خودرو ترمز برید به یکباره روند صعودی به خود گرفت و هیچ یک از ارگانها و دستگاه ها هم نتوانست ترمز این بازار را بکشد تا اینکه وزیر «صنعت، معدن و تجارت» بالاخره آب پاکی را روی دست مردم ریخت و به صراحت اعلام کرد خودرو ارزان نمیشود.
به گزارش ممتازنیوز، در ۶ماه سال گذشته که روند رو به رشد قیمت خودرو در بازار استارت خورد و تا به امروز هم این روند ادامه داشته و کسی نتوانسته ترمز این بازار را بکشد در همان زمان دستگاه های مختلف تازه احساس وظیفه کردند؛ شورای رقابت با استدلال اینکه خودرو یک محصول انحصاری است تصمیم به تهیه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گرفت، همزمان سازمان حمایت با انتقاد از ورود شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو این سازمان را مسئول نظارت بر خودرو سازان عنوان کرد.
در همین حال کمیسیون اصل نودم مجلس به عنوان یک کمیسیون نظارتی به موضوع خودرو ورود کرد و معتقد بود:شورای رقابت باید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ابلاغ کند.
اما این کشمکش ها خروجی مثبتی برای مصرف کننده نداشت تا اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم خود دست به کار شد و بعد از حدود سه ماه ریاست در این وزارتخانه روزگذشته در نشست خبری با خبرنگاران رسما اعلام کردکه مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند.
به گزارش خانه ملت، خودروسازان هم که تکلیف شان مشخص است؛ آنها بارها تاکید کردهاند قیمت خودرو قابل کاهش نیست، مگر آنکه شرایط کسبوکار عوض شده و هزینههای تولید پایین بیاید. به گفته خودروسازان، صنعت خودرو در این سالها آنقدر زیان دیده که تا دو سه سال آینده هرچه هم سود ببرد، همه صرف جبران ضررها خواهد شد.
این حرفها اگرچه مورد قبول مردم نیست و آنها بی پولی صنعت خودرو را باور ندارند، اما وزیر صنعت حال ناخوش جاده مخصوصیها را باور کرده است.
نعمتزاده که انتخاب شدنش به عنوان وزیر «صنعت، معدن و تجارت» مورد استقبال اهالی صنعت به خصوص خودروسازان قرار گرفت، در تازهترین موضع خود گفته که قیمت خودرو پایین نخواهد آمد.
البته موضوع دیگری که قابل بحث است تامین ارز مورد نیاز خودروسازان با نرخ مبادله ای از سوی بانک مرکزی بود که با توجه به ادعای خودروسازان در جلسه اخیر شورای رقابت بانک مرکزی ارز مورد نیاز آنها را تامین نکرد و خودروسازان ارز مورد نیاز خود را با ارز آزاد تامین کردند که این مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو است.
نباید با دست خود خودروسازان را در گرداب ورشکستگی انداخت
الله وردی دهقانی در این رابطه با اشاره به اینکه در حالی که خودروسازان ارز خود را از بازار آزاد تامین می کنند نمی توانیم انتظار کاهش قمیت داشته باشیم، گفت: صنعت خودرو که سال ها برای آن هزینه شده است نباید با دست خود ورشکسته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: جلسات متعددی با خودروسازان داشتیم؛ قیمت ارز، هدفمندی یارانه ها و تورمی که از سال گذشته افزایش یافته موضوعاتی است که هم صاحبان صنایع خودروسازی، مسئولان و مجلسی ها باید برای این صنعت چاره ای بی اندیشند تا ضمن ایجاد رونق در صنعت خودروسازی کشور، از تمام ظرفیت خودروسازان برای تولید استفاده شود به طوری که به تقاضای خودرو پاسخ داده شود و حتی به فکر صادرات باشیم.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعه سازان نیز عنوان می کردند نمی توانند مطالبات خود را از خودروسازان دریافت کنند به خانه ملت گفت: اینکه وزیر صنعت به این نتیجه رسید که قیمت خودرو بیش از این کاهش نمی یابد قطعا حاصل بررسی ها و نشست هایی است که با خودروسازان داشته اما در شرایط فعلی باید گفت باید بر اساس عرضه، تقاضا و مصالح خودروسازان تصمیماتی گرفته شود که هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان به حقوق خود دست یابند.
دهقانی گفت: تنها راهکاری که می توان برای کاهش قیمت خودرو از آن نام برد، کاهش قیمت تمام شده خودرو خواهد بود، برخی خودروها ۹۰ درصد قطعات آنها تولید داخل است و برخی خودروها نیز بیش از ۷۰ درصد به ارز وابسته هستند.
تعیین کارگروهی برای تعیین قیمت و سود واقعی خودروهای داخلی و خارجی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نرخ ارز طی چندسال گذشته حدود ۳ برابر افزایش یافت و علاوه بر آن باید تاثیر تورم داخلی بر قیمت خودرو باید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: انتظار نداریم که قیمت خودرویی که وابستگی زیادی دارد با قیمت خودرویی که بیشتر قطعات آن در داخل تولید می شوند برابر باشد ضمن اینکه ارز مورد نیاز خودروسازان از بازار آزاد تامین می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید مجمع و کارگروهی قیمت تمام شده و سود واقعی خودرو را محاسبه کند و قیمت نهایی و معقول برای خودرو تعیین شود و باید برای بقای عمر صنعت خودروسازی راه کاری برای آن پیدا کرد.
شباهت اظهارت نعمت زاده با سیف
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود گفت:سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد قیمت خودرو، راه را برای بهم ریختگی بازار خودرو و سوء استفاده دلالان، واسطه گران و سودجویان باز کرده و نوعی آشفتگی و تلاطم را در این بازار رقم خواهد زد.
سید محمد بیاتیان با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد عدم کاهش نرخ خودرو گفت: اظهارات اخیر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد نرخ خودرو و اینکه در حال حاضر نرخ آن کف قیمت بازار است، بدون شک شباهتهای بسیاری به سخنان رییس کل بانک مرکزی در مورد نرخ ارز دارد.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد قیمت خودرو، راه را برای بهم ریختگی بازار خودرو و سوء استفاده دلالان، واسطه گران و سودجویان باز کرده و نوعی آشفتگی و تلاطم را در این بازار رقم خواهد زد.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که سازمانی به نام حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کشور وجود دارد، اما به نظر میرسد واژه حمایت از مصرف کنندگان کاملا به فراموشی سپرده شده است.
بیاتیان اظهار کرد: بنده نیز قبول دارم که قیمت خودرو همانند سایر اقلام و کالاهای موجود در جامعه وقتی با افزایش قیمت مواجه میشوند، دیگر کاهش نخواهد یافت، اما حداقل میتوان قیمت آنرا را ثابت نگاه داشت و ذهن مصرف کننده و جو بازار را آشفته نکرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در برخی از اظهارنظرهای خود تجدید نظر کند، چراکه اینگونه سخنان میتواند بازار خودرو را متشنج کند.
عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: به مشاورین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز توصیه میشود با مشورتهای نادرست خود به سمتی حرکت نکنند که متلاطم شدن بازار خودرو و تورم موجود در آن را افزایش و گسترش دهند.
راه کار کاهش قیمت خودرو
در همین رابطه نعمت الله کاشانی سرپرست اسبق اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران نیز گفت: بازار خودرو در رکود مطلق به سر می برد و این رکود هم در خودروهای داخلی و هم در بازار خودروهای خارجی مشهود است.
وی تاکید کرد: بازار خودرو به شدت در حالت رکود به سر می برد و خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد به طوری که در حال حاضر تولید خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ بسیار کاهش یافته است.
این فعال بازار خودرو درباره دلایل رکود در بازار به خانه ملت گفت: این رکود به دلیل انتظار مردم از کاهش قیمت دلار و به تبع آن کاهش قیمت خودرو است، از طرفی نقدینگی در دست مردم نیست و سرمایه ها به هر دلیلی در بازارهای سوده مانند ملک، طلا و ارز حبس شده است و به ندرت نقدینگی در دست مردم مشاهده می شود.
وی با اشاره به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اظهار نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند صحیح بود.
کاشانی با بیان اینکه قیمت خودرو تنها در صورتی کاهش می یابد که نرخ ارز کاهش یابد، افزود: هزینه های جاری از جمله کارگر، هزینه های جانبی، بیمه و سایر هزینه افزایش یافته است.
سرپرست اسبق اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز بازار خودرو نیز تثبیت کرد، افزود: علاوه بر این آزاد کردن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی با تعرفه ۱۴۰ درصدی در قیمت خودروهای خارجی موثر بوده است.
کاشانی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه تعرفه ۱۴۰ درصدی برای واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تعیین شود قیمت این خودروها بی رویه افزایش یافته بود، ادامه داد: اما از زمانی که موضوع آزادسازی واردات این خودروها مطرح شده، آثار روانی مثبت خود را در بازار گذاشته است.
این فعال بازار خودرو درباره میزان تعرفه ۱۴۰ درصدی نیز گفت: قشر پردرآمد جامعه از این خودروها استفاده می کنند، از این رو تصور نمی کنم این میزان تورم برای آنها مشکلی به وجود آورد.
اما لزوم توجه و تمرکز بر صنعت خودرو همچنان احساس می شود اما با در نظر گرفتن حق مصرف کننده؛ وزیر صنعت روز گذشته نگرانی خودروسازان از کاهش قیمت خودرو را برطرف کرد اما نگرانی مصرف کننده چگونه رفع می شود سوالی است که تاکنون بی پاسخ مانده است.
نظرات شما عزیزان:
سایت.چت.روم.یک.بازی.آنلاین.دو.سه.چهار.پنج.شش.هفت.هشت.آلبوم.عکس .نو.ده.یازده.دوازده.سیزده.چهارده.پانزده.شانزده.هفده.هجده.نوزده.بیست